Jak skutecznie sprzedać produkt?
Jak badać potrzeby Klienta?
Jak skutecznie zakończyć transakcję?
Jak zwiększyć sprzedaż?
Jak sprawić, aby Klient do nas wrócił?
Sprzedaż to nie tylko fundament ekonomii, ale również bardzo ciężkie i wymagające dużej kreatywności zajęcie. Ze sprzedażą mamy do czynienia na co dzień. Wbrew pozorom jednak sprzedaż produktów i usług nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza sprzedaż świadoma, która ma na celu osiągnięcie wyznaczonych celów. Zobaczmy, jak powinna wyglądać prawidłowa relacja z naszym potencjalnym Klientem.
Z każdą osobą pracownik powinien nawiązać odpowiedni kontakt, zbadać jego potrzeby, zareklamować towar, zachęcić do zakupu, a na koniec sprawić, aby zadowolony Klient nie tylko do Państwa wrócił, ale również polecił Was znajomym.
Każdy z wymienionych elementów jest równie ważny w całym procesie. Pominięcie któregokolwiek z elementów najczęściej prowadzi do niezrealizowania transakcji, lub w najlepszym przypadku do jednorazowego zakupu. W naszych szkoleniach sprzedażowych zwracamy uwagę na wszystkie istotne elementy ścieżki sprzedaży oraz rzeczy dodatkowe, dodające wartość całej transakcji tj. kultura sprzedaży, odpowiednia prezentacja towaru, komunikacja, dobra prezencja. Pamiętajmy o dwóch rzeczach:
- Handlowiec czy Sprzedawca to WIZYTÓWKA Państwa sklepu czy firmy.
- Szkolenie sprzedażowe jest procesem, który musi trwać, jeżeli chcecie Państwo utrzymać wysoki poziom sprzedaży.
Poniżej znajdą Państwo główne zagadnienia poruszane podczas naszego szkolenia. Proszę tylko pamiętać, że ostateczny kształt i długość szkolenia zależy przede wszystkim od poziomu zaawansowania uczestników oraz od wspólnie ustalonego celu szkolenia.
Najczęściej poruszane zagadnienia:
- Cechy dobrego sprzedawcy
- Przygotowanie do spotkania z Klientem
- Pierwsze wrażenie
- Zasady komunikacji z Klientem
- Budowanie zaufania
- Spontaniczność i szybkie podejmowanie decyzji
- Personalizacja Klienta
- Analiza potrzeb
- Zadawanie pytań
- Zaspokajanie potrzeb Klienta
- Znajomość produktu/oferty,
- Umiejętność prezentacji – język korzyści
- Reakcja na zastrzeżenia, obiekcje i obawy
- Budowanie bezpieczeństwa i zaufania
- Utrzymanie więzi
- Obsługa posprzedażowa
- Pozyskiwanie nowych Klientów
- Klucz do skutecznej sprzedaży wg Briana Tracy
- Podsumowanie