Jak formułować cele i określać sposób ich realizacji?
Jak zaplanować strategie działania?
Jak zorganizować pracę całego zespołu?
Jak oceniać i analizować rezultaty?
Jedną z form zarządzania jest zarządzanie przez cele (ZPC). Jest to technika zorientowana na wynik, polegająca na ustalaniu konkretnych celów i otrzymywania określonych rezultatów, pozostawiając pracownikowi swobodę decyzyjną co do sposobu ich osiągnięcia. Taka forma zarządzania może przynieść wiele korzyści, ale o jej skuteczności decyduje sposób zdefiniowania celów i ich dobór. W praktyce nie jest to tak proste, jak się na pozór wydaje.
W naszych szkoleniach stawiamy nacisk na następujące elementy:
- Kluczowe elementy ZPC
- Systematyzacja celów przedsiębiorstwa
- Wspólne wyznaczenie celów pośrednich i indywidualnych dla pracowników
- Planowanie strategiczne i operacyjne
- Powiązanie celów indywidualnych z celami firmy
- Jak formułować cele
- Autonomia realizacji planów
- Kontrola realizacji celów
- Ocena efektywności zarządzania i pracy - informacja zwrotna
- Cykl ZPC
- Korzyści ZPC
- ZPC w praktyce - przykłady
- Podsumowanie