Jak przygotować pracowników do zmian?
W jaki sposób przekazać im informacje o zmianach?
Jak poradzić sobie z oporem?
Zmiany powodują w nas naturalny opór, który spowodowany jest obawą przed „nieznanym”. Z góry zakładamy, że będą one na naszą niekorzyść. Czujemy się bezpiecznie tu i teraz, więc po co to zmieniać? Jednak w dzisiejszych czasach zmiany są nieuniknione, są czymś naturalnym, co musimy zaakceptować i do czego musimy się przyzwyczaić.
Jak widać, wprowadzanie zmian to nie lada wyzwanie, gdyż wiąże się z pracą „na ludzkich emocjach”.
Podczas naszych szkoleń pokazujemy, w jaki sposób wprowadzać czy też przeprowadzać zmiany szybko i skutecznie w ten sposób, aby utrzymać dotychczas panujące standardy oraz zaangażowanie pracowników. Co więcej – aby pracownicy z niecierpliwością czekali na kolejną zmianę ☺.
A oto elementy naszego szkolenia:
- Pojęcie zmiany
- Czym jest zarządzanie zmianą?
- Obszary zmian
- Kompleksowe wprowadzanie zmian
- Kluczowe kategorie zmian
- Etapy zarządzania zmianą
- Rola i cechy lidera zmiany
- Emocje w procesie zmian
- Tworzenie krótko-, średnio- i długoterminowych celów podczas wprowadzania zmian
- Rola komunikacji w procesie zmian
- Przyczyny oporu wobec zmiany
- Jak zmniejszyć opór pracowników?
- Błędy, których należy unikać
- Podsumowanie