Czy można ujarzmić czas?
Co zrobić, gdy dzień jest za krótki?
Co zrobić, gdy brakuje nam czasu dla siebie?
Czy istnieją reguły zarządzania czasem?
No cóż, czas biegnie nieubłaganie, zupełnie nie licząc się z naszymi potrzebami i możliwościami. A my możemy z nim walczyć, co kosztuje nas zazwyczaj sporo wysiłku, albo możemy się z czasem „pogodzić”, ujarzmić go i zapanować nad nim.
Osoba walcząca z czasem to ktoś, kto nie wie, „w co włożyć ręce”, ma mnóstwo obowiązków i spraw do załatwienia i nie wie, od czego zacząć, nie ma chwili wytchnienia od poświęcania się innym.
Osoba, która umie zarządzać czasem wie, jak ustalić priorytety, jak zaplanować działania, jak wywiązać się ze zobowiązań i jak w natłoku obowiązków znaleźć czas dla siebie.
To, co omawiamy i czego uczymy na naszych szkoleniach z zarządzania czasem to:
- Podstawowe prawa zarządzania czasem
- Organizacja dnia pracy a indywidualne możliwości
- Określanie celów
- Wyznaczanie priorytetów
- Pożeracze czasu
- Planowanie zadań – mapa myśli, kalendarz, lista zadań
- Praca z pocztą
- Organizacja spotkań
- Efektywne delegowanie zadań
- Asertywność i odmowa
- Kontrola przebiegu pracy
- Zasady efektywnego zarządzania czasem
- Podsumowanie