Co robić, żeby być pozytywnie odebranym?
W jaki sposób profesjonalnie się zaprezentować?
Jak zmienić swój wizerunek?
Pierwsze wrażenie powstaje w pierwszych 150 milisekundach kontaktu z drugą osobą. Przez następne pół minuty utwierdzamy się w naszej ocenie. A potem - no cóż, potem bardzo trudno jest już to pierwsze wrażenie zmienić. Autoprezentacja jest niezwykle istotna w sprzedaży, obsłudze klienta, rozmowach o pracę, ale i w każdej sytuacji, która ma potwierdzić naszą wiarygodność, jest więc niezbędna, aby uzyskać wyznaczony cel. Dobrze prezentować powinien się i Sprzedawca, i Dyrektor, i Trener na szkoleniu, i Kelner w restauracji. Inaczej nie przekonamy odbiorców ani do siebie, ani do produktów, które oferujemy. I pamiętajmy: Pierwszego wrażenia NIGDY nie da się zrobić dwa razy !!!
To, w jaki sposób wyglądamy oraz komunikujemy się, to nasza wizytówka. A ponieważ każdy pracownik jest wizytówką firmy, powinien w odpowiedni sposób się prezentować (oczywiście w sposób dostosowany do branży, stanowiska i okoliczności itd.) I absolutnie nie chodzi nam o to, aby wszystkich Państwa pracowników ubrać w jednakowe uniformy ☺
Najczęściej na naszych szkoleniach z Autoprezentacji poruszamy następujące tematy (w zależności od celu szkolenia i uczestników):
- Czym jest autoprezentacja?
- Korzyści z profesjonalnej autoprezentacji
- Pierwsze wrażenie
- Nasz wygląd
- Komunikacja niewerbalna
- Praca z przestrzenią
- Komunikacja werbalna
- Praca z głosem
- Treść
- Bariery komunikacyjne
- Autoprezentacja podczas wystąpień publicznych
- Autoprezentacja podczas rozmów kwalifikacyjnych
- Autoprezentacja w sprzedaży
- Autoprezentacja w Obsłudze Klienta
- Autoprezentacja podczas spotkań zawodowych
- Ozdobniki autoprezentacji
- Walka ze stresem
- Podsumowanie