O badaniu potrzeb szkoleniowych oraz o tym, jak jest to ważne przed zaprojektowaniem szkolenia, napisano już chyba wszystko. To, co My chcielibyśmy Państwu zaproponować, to kilkudniowy pobyt w Państwa firmie, w celu rzeczywistego rozpoznania obszarów do rozwoju. Szkolenia są jedną z możliwości poprawy sytuacji, ale nie jedyną. Spójrzmy na fakty.
Duża rotacja wśród nowo zatrudnionych pracowników może przede wszystkim wymagać wdrożenia odpowiednich procedur związanych z wprowadzeniem nowo zatrudnionego pracownika do pracy. Rotacja pracowników bardziej doświadczonych może z kolei wynikać z braku jasnej ścieżki kariery, lub braku jej znajomości. Szkolenie z komunikacji nie przyniesie w dłuższym okresie czasu pożądanych rezultatów, jeżeli nie będą wprowadzone procedury związane z przepływem informacji. A jeżeli takowe istnieją? Być może wymagają po prostu uaktualnienia.
Chcemy przez to powiedzieć, że szkolenia nie są rozwiązaniem na wszystkie problemy. Czasami wystarczy poprawić coś w elementach już istniejących, wdrożyć jakąś procedurę, system kontroli czy raportowania, usprawnić przepływ informacji, aby wzrosla efektywność pracy w Państwa Firmie.