W dzisiejszych czasach większość z nas pracuje pod presją czasu, osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych, rywalizacji. Wiele osób uskarża się na stres negatywny, związany z wykonywaną pracą, czuje zmęczenie lub nawet wypalenie.

 

Jest mnóstwo sposobów i metod relaksacyjnych, pomocnych w zwalczaniu negatywnych skutków stresu, ale przede wszystkim należy eliminować jego przyczyny.

W nastrój poirytowania niekoniecznie muszą nas wprowadzać zbyt ambitne zadania do realizacji. Czasami mogą to być tzw. drobiazgi, np. ciągle włączona klimatyzacja, bo komuś innemu jest gorąco, lub na odwrót - ciągły upał, bo nie można otworzyć okna. To może być również nieprawidłowe oświetlenie, brak okna w pobliżu biurka, praca w odizolowanym miejscu. Frustrujące są również zebrania po godzinach pracy z bliżej nieokreślonym czasem ich zakończenia, kłopoty z dotarciem do miejsca pracy z dalszych miejscowości na określoną godzinę, uzależnienie naszych wyników pracy od pracy innych działów, które albo pracują krócej, albo mają inaczej ustalone priorytety, itd.

Z pozoru drobne przeszkody długoterminowo mogą stać się przyczyną stresu. Pracownik, który będzie codziennie w pracy odczuwał dyskomfort, przestanie zwracać uwagę na realizację zadań, a zacznie się zastanawiać, jak najszybciej zmienić pracę.

Jak widać, czasami wystarczy nieznacznie zmienić coś w naszym otoczeniu, dopracować kwestie współpracy, uzgodnić coś z innymi osobami, działami, aby podnieść komfort pracy pracownika. A o tym, co mogłoby pomóc naszemu pracownikowi, powinien wiedzieć przede wszystkim lider. To jego zadaniem jest właściwa komunikacja, poznanie potrzeb podwładnych, zebranie informacji na temat wszystkich spraw, które mają lub mogą mieć wpływ na pracę i wyniki danej osoby. Jeżeli pracownik odczuwa silny stres związany z pracą, to w dużej mierze jest za to odpowiedzialny bezpośredni przełożony.

W szkoleniach dla menedżerów te kwestie powinny być bardzo szczegółowo omawiane. Od tego ostatecznie zależy sposób postrzegania firmy, opinie na jej temat, no i przede wszystkim wyniki finansowe firmy. Zestresowany, czy wypalony pracownik nie jest pracownikiem efektywnym. Dlatego lider zawsze powinien być uważny na swoich ludzi, musi być dla ludzi, mieć dla nich czas, słuchać ich, a następnie wspierać, pomagać w eliminacji czynników stresogennych, oraz ułatwiać pracę. Dbajmy więc o rozwój kompetencji społecznych u naszych menedżerów, stawiajmy nacisk na ważność rozmowy, na uwzględnienie wartości innych ludzi, na umiejętność obserwacji. Nie bójmy się elastyczności w pracy i nie lekceważmy sygnałów wysyłanych przez pracowników. Przyczynimy się tym samym do poprawy wizerunku firmy i do jej sukcesu.

Na koniec dodam, że pracownik wcale nie musi umieć rozmawiać z przełożonym, ale przełożony musi umieć efektywnie komunikować się z każdym pracownikiem.

 

Autor: Ewa Janas

 http://hrstandard.pl/2013/11/18/stres-i-ty-mozesz-pomoc-swoim-pracownikom/

Dlaczego my?

Co nowego?

  • 3 września 2019

    Dla nas liczą się ludzie - zarówno pracownicy, jak i klienci. Wpieramy rekrutacje, tworzymy opisy stanowisk, pomagamy przy onboardingu, tworzeniu szkoleń wdrożeniowych, kreowaniu przejrzystej ścieżki rozwoju, usprawnianiu komunikacji, badaniu satysfakcji pracowników i odpowiedzi na ich oczekiwania. Sprzedaż podnosimy dzięki szkoleniom z technik sprzedaży i obsługi klienta, m.in. poprzez położenie nacisku na badanie oczekiwań klientów, opracowanie solidnej argumentacji, umiejętne reagowanie na obiekcje klienta oraz utrwalanie nabytej wiedzy w praktyce. 

    Jeżeli zależy Państwu na rozwoju firmy i zaangażowaniu pracowników, na zwiększeniu sprzedaży i poprawieniu jakości obsługi klienta - zapraszamy do kontaktu!

     

     
  • 15 września 2019

     

    Piotr Łatas od kilku lat prowadzi szkolenia z technik prezentacji i pozyskiwania nowych klientów wraz z podpowiedziami marketingowymi. Zapraszamy do kontaktu. 


    Zapobieganie przemocy

    Oddzielenie Pracy Socjalnej od usług i świadczeń

    oraz inne tematy z zakresu Pomocy Społecznej - prowadzi Marta Kowalewska - wieloletni kierownik Filii nr.1 MOPS w Krakowie, wykładowca na Krakowskiej Akademii im. A.Frycza Modrzewskiego, która obecnie prowadzi Pogotowie Opiekuńcze.  

    Kontakt do Pani Marty: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasza firma

KGT to zespół trenerów z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, pasjonatów od lat szkolących pracowników małych i dużych firm. Jesteśmy Kierownikami, Dyrektorami, właścicielami firm, Trenerami w dużych korporacjach, a w wolnej chwili z radością dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem. Wiemy, że źródłem sukcesu każdej firmy są jej pracownicy. To oni w dużej mierze decydują o wynikach Firmy, tworzą jej wartość i są jej największą szansą. My pomagamy zmienić ich zachowania, rozwijać kompetencje i talent tak, aby wyzwolić drzemiący w nich potencjał.

Rekomendacje

10 listopada 2011

„Praca z Ewą daje wiele satysfakcji, na etapie projektowania szkolenia ma wiele świetnych pomysłów, potrafi je wcielić w życie, dzięki nim prowadzone przez Nas warsztaty i szkolenia były żywiołowe i dawały uczestnikom wiele okazji do uczenia. Na sali szkoleniowej Ewa to 100% profesjonalistka. Życzę każdemu tak zaangażowanego współpracownika.”

 

"Prowadząca zajęcia Pani Ewa Janas wykazała się szeroką wiedzą i bardzo dobrym przygotowaniem omawianych zagadnień. Na szczególną pochwałę zasługuje sposób prowadzenia zajęć - przekazywanie wiedzy w sposób przystępny, przygotowanie dużej ilości ćwiczeń praktycznych, zwiększających tempo przyswajania wiedzy oraz bardzo dobrze przygotowane materiały szkoleniowe"

Wojciech Kowalewski, 

Michał Toma

Korzyści dla Państwa

  • Kompetentni Trenerzy
  • Wysoka jakość usług
  • Dogodne terminy i miejsca szkoleń
  • Rozwój Państwa Firmy
  • Rozwój pracowników
  • Wzrost motywacji pracowników
  • Badanie luk kompetencyjnych
  • Planowanie ścieżek rozwoju
  • Podnoszenie wiedzy i umiejętności