Obecnie na rynku, ze względu na realizację projektów unijnych, mamy do wyboru mnóstwo szkoleń i tyleż samo firm szkoleniowych, które te szkolenia realizują. Pytanie więc, w jaki sposób dokonać wyboru najlepszego i najefektywniejszego szkolenia dla pracowników? Na co należy zwracać uwagę? Dlaczego nie skorzystać ze wszystkich darmowych szkoleń, jakie są nam proponowane w Internecie?

Pierwsza i najważniejsza zasada jest taka, że szkolenia dla wszystkich niekoniecznie są dla każdego z naszych pracowników.

1. Najważniejszy jest zakres tematyczny, z którego pracownicy mają być przeszkoleni. Należy dobrze przemyśleć strategię szkolenia swoich pracowników. Powinna ona być ujęta w planach rozwojowych i określona w dłuższym horyzoncie czasowym tak, aby uniknąć marnowania czasu i tym samym pieniędzy Firmy na udział w niepotrzebnych zajęciach. Np. wysyłanie pracownika, który ma najgorsze wyniki sprzedażowe na kolejne szkolenie sprzedażowe może okazać się bezcelowe. Problem może leżeć gdzie indziej, np. w braku umiejętności robienia dobrego pierwszego wrażenia, lub w braku wewnętrznej motywacji. Szkolenie sprzedażowe w takim przypadku nie przyniesie żadnych korzyści. Aby dobrze zaplanować ścieżkę rozwoju i edukacji w firmie, warto więc skorzystać z rady kompetentnej w tej dziedzinie osoby, która będzie w stanie zbadać potrzeby szkoleniowe, określić luki do uzupełnienia, i zaproponować najlepsze dla Firmy rozwiązanie w krótkiej i dłuższej perspektywie.. 

2. Kto będzie szkolił? Szkolenie to nie tylko dobry program ale przede wszystkim dobry Trener. Nawet najlepiej rozpisane szkolenie może się okazać totalną klapą w trakcie realizacji. Moim zdaniem szkolenie powinien prowadzić Trener, który przede wszystkim ma praktyczną, a nie tylko wyuczoną, wiedzę na temat poruszanych zagadnień, a do tego pasję nauczania i umiejętność przekazywania wiedzy.

3. jak znaleźć dobrą firmę szkoleniową? Mamy na rynku mnóstwo firm o wyrobionej renomie, które od lat z powodzeniem przeprowadzają szkolenia na najwyższym poziomie. Jeżeli jednak chcielibyśmy skorzystać z usług mniejszych, lokalnych firm, a mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do świadczonych przez nie usług, najlepiej je po prostu sprawdzić. To może być nawet godzinne spotkanie na konkretny temat, które pokaże nam, czy chcemy z daną firmą i Trenerem współpracować, czy podoba nam się sposób ich działania i jak są odbierani przez pracowników. W ten sposób będziemy wiedzieli, czego się po danej firmie spodziewać.

4. Bardzo ważny jest informacja zwrotna. Po każdym dobrze zorganizowanym i przeprowadzonym szkoleniu zarówno osoby decyzyjne, jak i przełożeni powinni otrzymać informację, co zostało zrealizowane na szkoleniu i jakie nowe umiejętności powinny być przez pracowników wdrażane pod okiem ich menedżerów. Bez praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i umiejetności trudno jest mówić o efektywnym szkoleniu.

5. Cena. Jest takie powiedzenie, że cena czyni cuda. Niestety niekoniecznie to, co tanie jest tanie i to, co wydaje się być drogie jest drogie. W szkoleniach najważniejsze jest przełożenie na efekty pracy pracowników - ile zarobimy po przeszkoleniu pracowników i wdrożeniu pożądanych zmian. Dlatego oprócz należy wziąć pod uwagę wszystkie elementy, o których jest mowa powyżej.

Jeżeli więc rzeczywiście dbamy o rozwój nasz i naszych pracowników, zadbajmy również o jakość szkoleń, o dopasowanie tematyczne, o wdrożenie nowych umiejetności, które przelożą się na poprawę działań, wyników, realizacji celów. Dopiero takie szkolenie będziemy mogli nazwać efektywnym.

 

autor: Ewa Janas

Dlaczego my?

Co nowego?

  • 3 września 2019

    Dla nas liczą się ludzie - zarówno pracownicy, jak i klienci. Wpieramy rekrutacje, tworzymy opisy stanowisk, pomagamy przy onboardingu, tworzeniu szkoleń wdrożeniowych, kreowaniu przejrzystej ścieżki rozwoju, usprawnianiu komunikacji, badaniu satysfakcji pracowników i odpowiedzi na ich oczekiwania. Sprzedaż podnosimy dzięki szkoleniom z technik sprzedaży i obsługi klienta, m.in. poprzez położenie nacisku na badanie oczekiwań klientów, opracowanie solidnej argumentacji, umiejętne reagowanie na obiekcje klienta oraz utrwalanie nabytej wiedzy w praktyce. 

    Jeżeli zależy Państwu na rozwoju firmy i zaangażowaniu pracowników, na zwiększeniu sprzedaży i poprawieniu jakości obsługi klienta - zapraszamy do kontaktu!

     

     
  • 15 września 2019

     

    Piotr Łatas od kilku lat prowadzi szkolenia z technik prezentacji i pozyskiwania nowych klientów wraz z podpowiedziami marketingowymi. Zapraszamy do kontaktu. 


    Zapobieganie przemocy

    Oddzielenie Pracy Socjalnej od usług i świadczeń

    oraz inne tematy z zakresu Pomocy Społecznej - prowadzi Marta Kowalewska - wieloletni kierownik Filii nr.1 MOPS w Krakowie, wykładowca na Krakowskiej Akademii im. A.Frycza Modrzewskiego, która obecnie prowadzi Pogotowie Opiekuńcze.  

    Kontakt do Pani Marty: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasza firma

KGT to zespół trenerów z wieloletnim doświadczeniem w biznesie, pasjonatów od lat szkolących pracowników małych i dużych firm. Jesteśmy Kierownikami, Dyrektorami, właścicielami firm, Trenerami w dużych korporacjach, a w wolnej chwili z radością dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem. Wiemy, że źródłem sukcesu każdej firmy są jej pracownicy. To oni w dużej mierze decydują o wynikach Firmy, tworzą jej wartość i są jej największą szansą. My pomagamy zmienić ich zachowania, rozwijać kompetencje i talent tak, aby wyzwolić drzemiący w nich potencjał.

Rekomendacje

10 listopada 2011

„Praca z Ewą daje wiele satysfakcji, na etapie projektowania szkolenia ma wiele świetnych pomysłów, potrafi je wcielić w życie, dzięki nim prowadzone przez Nas warsztaty i szkolenia były żywiołowe i dawały uczestnikom wiele okazji do uczenia. Na sali szkoleniowej Ewa to 100% profesjonalistka. Życzę każdemu tak zaangażowanego współpracownika.”

 

"Prowadząca zajęcia Pani Ewa Janas wykazała się szeroką wiedzą i bardzo dobrym przygotowaniem omawianych zagadnień. Na szczególną pochwałę zasługuje sposób prowadzenia zajęć - przekazywanie wiedzy w sposób przystępny, przygotowanie dużej ilości ćwiczeń praktycznych, zwiększających tempo przyswajania wiedzy oraz bardzo dobrze przygotowane materiały szkoleniowe"

Wojciech Kowalewski, 

Michał Toma

Korzyści dla Państwa

  • Kompetentni Trenerzy
  • Wysoka jakość usług
  • Dogodne terminy i miejsca szkoleń
  • Rozwój Państwa Firmy
  • Rozwój pracowników
  • Wzrost motywacji pracowników
  • Badanie luk kompetencyjnych
  • Planowanie ścieżek rozwoju
  • Podnoszenie wiedzy i umiejętności